Relacje z zajęć – Gorzyce #43

Kijanka w Gorzycach

 Postać larwalna płazów. Po pewnym czasie przekształca się w dorosłego płaza. Prowadzi wodny tryb życia.

W szkole podstawowej w Gorzycach uczestnicy zbudowali konstrukcje robota, kształtem przypominającą kijankę.  Pracowali na zestawach Wedo 2.0. Konstrukcje robotów budowali z instrukcji . Dzieci wymieniały się pracą co jeden krok w instrukcji. Następnie za pomocą wyobraźni przestrzennej i kreatywności  dodawali elementy dodatkowe by roboty były jeszcze ciekawsze.  Mieli zadanie do wykonania. Co zrobić by roboty  się poruszały?   Oczywiście  wszyscy doczepili koła, tak by kijanki wzięły udział w wyścigach.  Kolejnym etapem zajęć było programowanie. Uczniowie zaprogramowali robota za pomocą programu edukacyjnego  Wedo 2.0.  Używając bloczków graficznych wprowadzili robota w ruch. Następnie poszerzali pisanie programów  o bloczki dźwięku, bloczki obrazu oraz bloczki wyświetlania kostki smart hub.  Kiedy wszystkie roboty były gotowe, przebudowane i odpowiednio zaprogramowane przystąpiliśmy do testowania robotów.  Wszyscy mogli sprawdzić czy robot porusza się do przodu, czy wyświetla się odpowiedni kolor i dźwięk. Następnie konkurencja czyli wyścigi kijanek.

Wszyscy ustawiali robota na  linii start. Osoby, które zostały przy tabletach uruchamiali programy i START. Roboty ruszyły. Towarzyszą pozytywne emocje, zadowolenie, radość i oczekiwanie, który robot dojedzie jako pierwszy.

Po udanej konkurencji uczniowie rozkładają roboty. Klocki odkładamy do odpowiednich kieszonek w pudełku.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Wyślij wiadomość